مناسبت ها
   
پیوند های سریع
   
ورود به سیستم
 
 
آمار بازدید
 
مهمانان حاضر در سایت: 18
امروز: 621
هفته جاری: 2014
ماه جاری: 20050
تاکنون: 2059761
 
نظر سنجی
 
عملکرد اداره کل ثبت احوال استان همدان را چگونه ارزيابي ميکنيد؟



 تایید  تعداد آرا: 97 نتيجه
 
خبرنامه
 
لطفا Email خود را وارد نماييد
 
عضویت         لغو عضویت
 
نقشه استان
   
آب و هوا
 
وضعیت:
دمای هوا:
رطوبت:
فشار:
جریان باد:
 
مشکل در خواندن RSS
 
اوقات شرعی
   

  »  سوالات متداول

پرسش هاي متداول در خصوص خدمات سازمان ثبت احوال

«سوالات عمومي»

1. مدارک شناسايي اينجانب گم شده است. جهت اطلاع از پيدا شدن آن به کجا مراجعه کنم؟
هموطن گرامي جهت اطلاع از مدارک مفقودي با مراجعه به پورتال سازمان ثبت احوال ، منوي عمودي سمت چپ، بخش پيوندها و سپس بخش مدارک پيدا شده و يا با وارد کردن آدرس زير و سپس درج شماره ملي از وضعيت مدرک مورد نظر در سازمان ثبت احوال اطلاع و در صورت يافت نشدن مدرک مورد نظر به وب سايت پست جمهوري اسلامي مراجعه فرماييد.


https://www.sabteahval.ir/Default.aspx?tabid=418
 
2. ساعت کار ثبت احوال چگونه است؟
ساعت کار ادارات ثبت احوال شنبه تا پنج شنبه از ساعت  7:30  الي 14:30مي باشد.

 

»سوالات کارت هوشمند ملي«

.3من در حال حاضر کارت ملي خود را دريافت نکرده يا کارت ملي موقت دارم، آيا مي توانم براي دريافت کارت هوشمند ملي اقدام کنم؟
بلي در صورتيکه واجد شرايط باشيد با مراجعه به آدرس www.ncr.ir و تکميل اطلاعات اقدام به ثبت نام کارت هوشمند ملي نماييد.


.4آيا با دريافت کارت هوشمند ملي، شماره ملي جديد براي من در نظر گرفته خواهد شد؟
خير. شماره ملي هر فرد عددي منحصر به فرد و ثابت بوده که با تعويض کارت، تغيير نخواهد کرد.


.5شماره رهگيري خود را فراموش کرده ام. چگونه مي توانم فرآيند ثبت نام خود را پيگيري نمايم؟
در صورت فراموشي کد رهگيري، با مراجعه دفاتر اخذ درخواست کارت هوشمند مي توانيد به کد رهگيري خود دست يابيد.
 
.6در هنگام ثبت نام، بخشي از اطلاعات را به اشتباه وارد کرده ام. آيا امکان تصحيح اطلاعات وجود دارد؟
در صورت درج اشتباه اطلاعات  از قبيل شماره ملي ، تاريخ تولد و سريال شناسنامه، در هنگام ثبت نام، با مراجعه "ويرايش ثبت نام قبلي" و وارد کردن شماره ملي و تاريخ تولد ، امکان ويرايش اطلاعات براي متقاضي وجود خواهد داشت. و در مورد اصلاح ساير اقلام اطلاعاتي درخواست بايستي در دفتر مربوطه ابطال شود تا امکان ويرايش مجدد فراهم گردد.


.7 در هنگام مراجعه به دفتر پيشخوان براي تکميل ثبت نام و يا تحويل کارت چه مدارکي را بايد همراه داشته باشم؟
ارائه اصل شناسنامه و رسيد درخواست کارت هوشمند ملي ضروري مي باشد.


.8در هنگام ثبت نام، تمامي اطلاعات را مطابق با مدارک هويتي خود-شناسنامه و کارت ملي- وارد کرده ام. پس از انجام پيش ثبت نام، براي رهگيري به وب سايت مراجعه و پيامي مبني بر عدم مطابقت اطلاعات وارد شده با اطلاعات موجود در بانک اطلاعات هويتي ثبت احوال دريافت کرده ام. براي رفع اين مشکل چه کاري بايد انجام دهم؟
پس از اطمينان از صحت اطلاعات وارد شده مطابق مدارک هويتي جهت بررسي و رفع مشکل با در دست داشتن مدارک هويتي و شماره پيگيري پيش ثبت نام به نزديکترين اداره ثبت احوال مراجعه نماييد.


.9براي تکميل ثبت نام در دفتر پيشخوان نوبت گيري کرده ام، اما به دلايلي موفق به حضور در دفتر در تاريخ مقرر نشدم. حال براي تکميل ثبت نام چه کاري بايد انجام دهم؟
در صورت عدم مراجعه به دفتر در تاريخ مقرر، شما تا 3روز مجاز به نوبت گيري دوباره نخواهيد بود. پس از گذشت اين مدت، شما دوباره مجاز به نوبت گيري در دفتر پيشخوان خواهيد بود.


.10 کارت هوشمند ملي خود را گم کرده ام. براي دريافت کارت المثني چه مراحلي را بايد طي کنم؟
به نزديکترين اداره ثبت احوال مراجعه نماييد.


.11هزينه صدور کارت هوشمند ملي چقدر است؟
هزينه هر قطعه کارت در سال 97مطابق تعرفه، 25000تومان بوده و در هنگام ثبت نام به صورت الکترونيکي دريافت و به حساب خزانه واريز مي شود ، لازم به ذکر است اين هزينه بدون احتساب تعرفه هاي دفاتر پيشخوان خدمات دولت و پست مي باشد. هزينه تکميل ثبت نام در دفاتر پيشخوان خدمات دولت و پست حداکثر 7500تومان و چنانچه تحويل کارت هم انجام دهند 2000تومان جداگانه دريافت مي نمايند.


.12به دلايلي موفق به تکميل فرآيند ثبت نام نشده و ثبت نام من ناتمام مانده است. آيا براي ادامه ثبت نام بايد دوباره نوبت گيري کنم؟
چنانچه تکميل ثبت نام شما ناتمام مانده و بيش از يک ماه از تاريخ مراجعه شما به دفتر گذشته باشد، بايد www.ncr.ir اقدام به اخذ نوبت نماييد. در اين شرايط، هنگام نوبت گيري دوباره، شما تنها مجاز به انتخاب همان دفتر پيشخوان خواهيد بود.


.13آيا با دريافت کارت هوشمند ملي، کارت ملي کاغذي من باطل خواهد شد؟
بلي. کارت هوشمند ملي جايگزين کارت ملي کاغذي بوده و در زمان تحويل کارت هوشمند ملي، کارت قبلي ابطال مي گردد.


.14جهت پيش ثبت نام کارت هوشمند ملي چه بايد کرد؟
جهت پيش ثبت نام کارت هوشمند ملي به آدرس www.ncr.irمراجعه و اطلاعات فردي و خانوادگي موجود در فرم را ثبت و در صورت وجود نقص مجدداً در بخش ويرايش ثبت نام ، اقدام به ويرايش اطلاعات خود نماييد . پس از ثبت نهايي مراحل ثبت نام ، فيش مربوطه را بصورت الکترونيکي پرداخت و سپس اقدام به نوبت گيري جهت انجام مراحل بعدي نماييد.
»سوالات در خصوص تغيير نام و نام خانوادگي«
15. چه نام هايي قابل تغيير نمي باشد؟
برابر مقررات جاري اسامي و نام هاي معصومين نظير: محمد، علي، حسن، حسين، فاطمه، زهرا غير قابل تغيير مي باشند.


.16انتخاب چه نام هايي ممنوع مي باشد؟
مستند به قانون ممنوعيت به کار گيري اسامي، عناوين و اصطلاحات بيگانه مصوب 1375/9/28و آيين نامه 1378/2/19هيئت دولت، استفاده از اسامي بيگانه براي نامگذاري ممنوع مي باشد.


.17در صورتي که نام مورد نظر در ليست نام هاي مورد تاييد وجود نداشته باشد احراز مناسب بودن و يا نامناسب بودن آن با چه مرجعي است؟
.1براساس مصوبه شماره 1/578سال 1387شوراي عالي ثبت احوال مرجع رسيدگي به نام هاي جديد و نوساخته کميته مشورتي نام سازمان ثبت احوال مرکب از اساتيد دانشگاه ها و اعضاي فرهنگستان زبان و ادب فارسي مي باشد. جهت درخواست و پيشنهاد بررسي نام خود به سامانه انتخاب نام در بخش خدمات الکترونيکي پورتال سازمان ثبت احول در لينک زير مراجعه و درخواست خود را به همراه اطلاعات تکميلي از قبيل مشخصات شناسنامه اي پدر و مادر نوزاد مورد نظرثبت نموده و منتظر دريافت نظر کارشناسي از طريق تماس سازمان باشيد

5939https://www.sabteahval.ir/Default.aspx?tabid=


.18چنانچه درخواست تغيير نام افراد مورد موافقت سازمان ثبت احوال قرار نگيرد به چه مرجعي بايد مراجعه کرد؟
چنانچه درخواست تغيير نام افراد مورد موافقت سازمان ثبت احوال قرار نگيرد مي بايد مراتب کتباً به متقاضيان ابلاغ شود تا ايشان به مراجع قضايي مراجعه و درخواست تغيير نام خود را از آن مرجع با عنايت به مخالفت سازمان ثبت احوال بنمايند.


.19براي مشاهده ي مجموعه نام ها به کجا مراجعه کنيم؟
 
براي مشاهده نام ها همراه با معاني و آوا نگاري آنها مي توانيد در پورتال سازمان  به منوي فرهنگ نام و نام گزيني و سپس راهنماي نام گزيني مراجعه نماييد.


.20آيا پدر بدون تغيير نام خانوادگي خود، مي تواند درخواست تغيير نام خانوادگي فرزندش را بنمايد؟
برابر تبصره ماده 41قانون ثبت احوال نام خانوادگي فرزند همان نام خانوادگي پدر مي باشد فلذا چنانچه نام خانوادگي پدري قابل تغيير باشد. ابتدا مي بايستي پدر نسبت به تغيير نام خانوادگي خود اقدام و سپس بعد از تغيير نام خانوادگي نسبت به ارائه درخواست درخصوص فرزندان زير 18سال خود عمل نمايد.


.21آيا يک فرد چند بار مي تواند نسبت به تغيير نام خانوادگي خود اقدام نمايد؟
در صورت نامناسب بودن نام خانوادگي برابر بند 6دستورالعمل تغيير نام خانوادگي هر کس مي تواند پس از رسيدن به سن قانوني  18سال تمام با رعايت مقررات از طريق انتخاب واژه بلامعارض يا با اخذ اجازه از دارنده حق تقدم براي يک بار تغيير دهد.


.22در چه مواردي مي توان نسبت به حذف پيشوند يا پسوند نام خانوادگي اقدام نمود؟
در موارد ذيل اشخاص مي توانند به شرط مناسب بودن بخش باقيمانده نسبت به حذف پيشوند يا پسوند نام :
الف. نام خانوادگي ترکيبي از يک واژه مناسب به همراه نام محل نامناسب باشد. مثل: کاظمي گوشلان
.
ب. نام خانوادگي ترکيبي از يک واژه و نام يک ايل باشد. مثل: احمدي قشقايي.
ج. نام خانوادگي ترکيبي از يک واژه و نام يکي از مشاغل باشد. مثل: قاسمي چايچي.
د. نام خانوادگي ترکيبي از يک واژه و نام يکي از رنگ ها باشد. مثل: سبز علي پور.
هـ. نام خانوادگي ترکيبي از يک واژه و نام يک حيوان باشد. مثل: شير محمدي.
و. نام خانوادگي ترکيبي از يک واژه و نام يک شيء باشد. مثل: احمدي آيينه.

تاريخ آخرين به روزرساني :

 

 ارسال به دوستان  |  | دیدگاه شما | 0 نظر   تعداد بازدیدکنندگان این صفحه : 96